sunnuntai 31. maaliskuuta 2013

Tulos

Kerran kun kyselin että mitä keksin näihin: 


Nyt näin pääsiäisenä saivat symmetriat sisälleen nämä: 


Vähän tuollaista sisalheinää ja kolme koristemunaa. Miltäs ne nyt sitten näyttää?

Pääsiäisenä

Pääsiäisenä oli ulos piiloutunut suklaamunia, joita kummipoika ja pikkuveli löysivät. 


Pääsiäisenä yritettiin kattaa myös uudestaan kauniimmin, mut ei menny kyllä yhtään paremmin. Kaikilla kauhea nälkä ja pikaisesti lautaset pöytään. Onneksi oli sentään siskon tuomat servetit pääsiäiskuvilla.


 Oikeestan ei ees kehtais tätä kuvaa julkaista, mutta laitetaan se nyt niin tiedätte ettei tästä mun kauniisti kattamisesta vaan tuu mitään. Täytyy varmaan jonnekkin kursseille lähteä.

lauantai 30. maaliskuuta 2013

Pitkäperjantaina

Pitkäperjantaina vietettiin meillä mieheni nimipäiviä, tai vietettiin ja vietettiin. Mutta vieraita oli tulossa ja toivathan ne muutaman lahjankin sankarille. Nimpparisankari sai isä kirjan ja vauvaoppaan sekä taisi namejakin ja arpoja tulla. Minulla oli tietenkin sitten vuoro tehdä naposteltavaa kahvipöytään tai vuoro ja vuoro. Kummasti se vuoro on aina mulla. ;) No en valita sain itse kuitenkin päättää mitä tehdään. Päätin tekaista pari suolaista piirakkaa, daimkakun ja minikorvapuusteja. 

Daimkakku on erittäin helppo ja nopea valmistaa siksi sen valitsinkin tehtäväksi. Eli tehdään vain kääretorttupohja, laitetaan se puoliksi. Ensin toinen puolikas kääretortusta jota voi hieman kostuttaa, siihen päälle kermavaahto, rouhittua daim suklaata ja kinsukikastiketta. Toinen puolikas siihen päälle ja samat jutut päälle ja kakku on valmis. :) Kerroksia voi halutessaan tehdä useammankin jolloin siitä saa muhkeamman. 



Suolaisten piirakoiden pohjat teen mustikkapiirakkapohjan ohjeella, mutta jätän sokerin pois. Päälle laitan mitä itse tekee mieli. Tänään meille valmistui kinkku ja kasvispiirakka. 

Eli piirakan pohjaan tulee 150 g voita (sulatettuna) itse käytän usein margariinia, (1 dl sokeria, jota en siis näihin suolaisiin pohjiin laitattanut), 1 muna, 3 dl vehnäjauhoja ja 1 tl leivinjauhetta. Nämä aineet sekoitetaan yhteen ja painellaan piirakkavuoan pohjalle, itse teen vielä haarukalla "reikiä" pohjaan. Sitten vaan päällinen siihen päälle. 

Kinkkupiirakkaan meni tällä kertaa, 3 munaa, juustoraatetta, 2 dl ruokakermaa, kinkkukuutioita, pilkottu sipuli sekä mausteita. 



Kasvispiirakkaan tuli 3 munaa, 2 dl ruokakermaa, voimakasta koskenlaskija sulatejuustoa paloina, mausteita ja porkkana-parsakaali-kukkakaalisekoitusta. Tähän piirakkaan olisi kannattanut laittaa hieman myös tavallista juustoraastetta sitomaan sitä, sillä jäi aika vetiseksi, mutta silti tämä piirakka meni kuin kuumille kiville joten maku ei tainnut huono olla. ;)








tiistai 26. maaliskuuta 2013

Keväthangilla

Perjantaina oli aikaa nauttia keväthangista. Minulla oli vain yksi lapsi hoidossa, joka toi sukset mukanaan ja niinpä mentiin viereiselle pellolle hiihtelemään. Oli niin kaunis keväinen auringonpaisteinen aamu, että kyllä kelpasi. Hankikanto, joten ei edes latua tarvinnut. Mukavaa ajanvietettä. Monesti työpäivän jälkeen olen ajatellut, että voisi lähteä hiihtelemään, mutta raskaus teettää sen verran väsymystä ettei heti jaksa lähteä ja aurinko ehtii laskemaan ennen kuin jaksaisi. Viikonloput menee niin nopsaan ohi, mutta jos pääsiäisenä vielä ehtisi edes kerran suksien päälle. :) Ens talvena vois sitten vauvan kanssa käydä keväthangilla hiihtelemässä. Vauva manducaan ja sukset jalkaan. :) Eli peukut pystyyn, että meidän vauva tykkää manducasta. :)


Mulla on muuten yläasteikäisenä hankitut sukset vieläkin käytössä ja on muuten hyvät. Ainoastaan uudet monot hommasin kun vanhat oli kaks numeroa liian isot nykyään.