torstai 2. toukokuuta 2013

Täytyihän munkin eilen...

Tottakai munkin tarvi eilen tehdä munkkeja ja viel ihan alusta loppuun saakka. Aamulla taikina kohoamaan ja sen jälkeen leivottiin ja öljy kuumenemaan ja eikun paistamaan. No, joo oon mä joskus ennenkin munkkeja paistanut itse, mutten vuosiin oo tehnyt sitä. Mut eihän se mitenkään vaikeeta ole. Ja hyviä niistä tuli. Tein litran taikinan ja niitä tuli siitä 49 kpl, joten suurin osa meni pakkaseen. Sieltä niitä on sitten kiva sulatella ja herkutella. 


Mulla oli tarkoituksena tehdä osaan sokerikuorrutus päällinen, mutta sitten laiskuus iski, joten vain sokeroin muutaman. Pakkaseen meneville en tehnyt mitään vaan kun ne sulattaa pakkasesta niin sen jälkeen sitten sokeroidaan. Osa syynä laiskuteen oli varmaankin se, että mun selkä oli aika loppu sen jälkeen kun olin seisoskellut ja paistellut munkit valmiiksi. Joten sen jälkeen olikin hyvä mennä päiväunille. :) 

Lopuksi vielä kuva vappupallomahasta ja sen kantajasta. ;) 
Kuvassa vauvamahan viikot on 27+2.

2 kommenttia:

  1. Jos tuo pieni murunen mahtuu olemaan sun masussa vielä heinäkuussa niin...onnea vaan! :D
    "Tule kylmä kesä!" ;)
    Ihana masu, mutta niin hassua miten eri mallisia me ihmiset ollaan! Ja toisaalta...ollaanhan tässä jo toukokuussa, joten loppusuorakin häämöttelee jo.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon tässä vaan miettinyt et millaselta mä oikeesti heinäkuussa näytän ku nyt jo oon tällänen hirmu valas. Ja tosiaan kohta ei voi enää puhua että tällä vauvalla olis yksiö jossa on vaan ainakin kolmio kokonsa perusteella. :D
      Mutta tosiaan niin hassua miten kaikki ollaan niin erimallisia vauvamasujen kanssa! Niin toisaalta se loppusuora häämöttää..mutta tosi utuisen näköinen vielä tai sit mä vaan en nää sitä kunnolla. :D Kaippa se heinäkuu tulee ihan tuossa tuokiossa. :)

      Poista