keskiviikko 17. huhtikuuta 2013

Lelukori

Kaipasin jotakin lelukoria olohuoneeseen, johon sitten voi laittaa vauvan leluja. Tai no olen jo päättänyt reilu vuosi sitten millaisen haluan. Mutta kun tuo virkkaaminen on sellainen juttu mulle, että se ei oikein suju. Silti rohkenin ostaa virkkuukoukun ja pyysin äitiäni hakemaan mulle sitä jotain kudetta olisko ontelokudetta. No kuitenkin. Onhan se kude tuolla majaillut jo jonkin tovin siis varmaan ainakin vuoden, mutten ole saanut aikaiseksi aloittaa, yhden korin tein jo aiemmin pipoille ym.. No koska en osaa virkata ja en myöskään osaa lukea niitä ohjeita, niin sävelsin jotain ohjeen mukaan. Siis eihän mulla ollut mitään hajua miten sen kuuluu mennä, mutta mä pujottelin sitä kudetta niin sain mä aikaiseksi jonkinlaisen korin. Ja kun tarpeeksi kaukaa katsoo niin kyllä sitä kehtaa esillä pitää. 

Kaksi huonoa juttua matkan varrella tapahtui ensinnäkin kuteen koko vaihtui kesken korin. Eli yläosassa on nyt paksumpaa kudetta kuin alaosassa ja pohjassa. Mutta ei anneta senkään häiritä. Sitten kun olin ääneen pohtinut, et olisko se jo tarpeeksi iso. Niin ja sääntö numero yksi älä kysy sitä ääneen sillä saattaa tapahtua jotain kamalaa. Ja eipä siinä sitten kauaa mennyt kuin kuului naps ja kas virkkuukoukku poikki. Niin se meni oikeesti poikki ja se oli paksu virkkuukoukku (olisko ollu kokoa 8). Joo, älkää kysykö miten mä siinäkin onnistuin?!? No onneksi omistan ihanan miehen ja se korjasi sen pikaliimalla, jotta sain vielä vähän matkaa tehtyä ja pääteltyä korin. Tosin en mä sitä itse päätellyt, koska enhän mä sellastakaan osaa niin pyysin ystävääni kun kävi meillä. Joo ja nyt mun pitäis sitten osata päättää ens kerralla kori, koska kyllähän mä seurasin miten se tehdään. Mut voitte vaan kuvitella että tuskin onnistuu.



Ja koska Ada-kissamme käytti keskeneräistä koria hyväkseen aina kun silmä vältti. Niin hänelle ehkä pitäisi vielä pujotella oma nukkumiskori. Kunhan vaan uskallan aloittaa uuden sillä korjatulla virkkuukoukulla. ;) 



Niin ja jos joku nyt tuntee kutsumuksen opettaa mua virkkaamaan korin, niin oikein mielelläni otan opetuskurssin vastaan. :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti