keskiviikko 29. tammikuuta 2014

Muumeja muumeja!!!

Mut ei oo tällä kertaa rillillisiä eikä rillittömiäkään!!!

Kyllä mä ehdin saamaan vielä sen himoitun Tove 100 vuotis-juhlamukin, ilman niitä rillejä ja toivon mukaan niiden rillien kanssakin. Ja ne purkit, vitsi ne on niin söpöjä! Mutta kun alkuhysteria on menny ohi, niin varmasti munkin kaapista ne löytyy. :)

Tuossa pari viikkoa sitten oli mun nimpparit. Ja siis oon jo niin iso etten niitä sen kummemmin vietä. Mutta niinku jo oon aiemmin varmaan täällä blogissa kertonut, niin meillä käy se tuttu porukka kahvittelemassa ja saan mä yleensä samalla pari lahjaakin. ;) 

Tänä vuonna oli vaan sen verran huonompi toi kauttaus setti tai sitten tosi tosi paljon parempi ku milloinkaan muulloin. Nimittäin kaikki tarjottavat oli kaupan valmiita, kun yleensä mulla on ainoastaan keksit valmiina kaupasta ja muut leivon itse. Mut tänä vuonna en tuon kipeen käden kanssa jaksanu touhuta. No okei muutama vieras sai mun tekemää kääretorttua ku ei käyny just sinä päivänä kun se oikee päivä oli. ;) 

Mut siis nyt otsikon asiaan eli muumeihin. Kaikki jotka mut enemmän tuntee niin tietää et oon hurahtanut jo aikoja sitten muumeihin. Ekat mun muumi astioista onkin mun lapsuudesta. Niin tottakai mun aukasemista paketeista löytyi ihania muumeja. Voi, että ne on kyllä niin nättejä. <3 

Tällä kertaa sain juhlahetki sarjasta jalallisen kakkuvadin. Voi, että se on niin ihana! Kuvasta mulle tulikin mieleen et ihan kohta mun tarvii leipoa runebergin torttuja ja nehän on tosi söpöt laittaa esille tässä kakkuvadissa. 


Tuo pienempi jalallinen kakkuvati mulla onkin jo ollut aiemmin, jossa on tuo niiskuneiti. Mun rakas kummipoika 7 v., oli kaupassa nähdessään kerran sanonut äidilleen, et tuo pitää ostaa kummitädille. Eli siis oon varmaan aika hurahtanut näihin muumeihin kun mun kummipoikakin sen tietää ja silloin oli viel eskari-iässä. 


Sain myös emalimuumimukin. Oon näitäkin himoinnut aiemmin, mutta oon aikaisemmin vaan kaksi ostanut itse. Kun jotenkin en oo raaskinut niihinkin rahaa laittaa, kun arabian muumimukit syö jo vuodessa aika hyvin tuota astia budjettia. (Niin mitä ihmeen astia budjettia, ei mulla sellasta erikseen taida olla, vaan aina kun tulee uus muki on siihen jostain kaivettava rahat.) Mut nyt mä sain mun ystävältä yhden lisää. <3 

Näistä emalimukeista mulle tuli sellanen mieleen et ne olis varmaan tosi ihanat, kun menis retkelle ja jois näistä kuumaa kaakaota tuolla raikkaassa pakkassäässä. Tää emalimuki oli se pienempi koko ja on silti 2,5 dl, mut se on niin ihanan söpö, melkein kivempi kun ne isommat. Niin ja löytyyhän multa tuolta kaapista yks emalinen kannukin. 



Sain vielä lisäksi nuo kaksi uutta lusikkaa, niitäkään mulla ei ollut viel aiemmin. Nää muumilusikat on muuten ihanan mallisia. Olis tosi kivaa kun sais haarukat, veitset ja isot lusikatkin tätä samaa sarjaa. Mut niitä ei oo tehty.

Oonkohan mä hurahtanut jo liikaa muumeihin?!? 
Mutta ne mukit vaan on niin ihania ja tuo piristystä kahvipöytään. On mulla sitten vielä erikseen juhlakahviastiasto, ettei meillä aina kaikki astiat muumeja oo. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti